ראציונל: 

אנו מאמינים כי התלמיד הינו אישיות המורכבת מרבדים שונים ובעלת זהות עצמית וכלל ישראלית. עצם היותו אדם בעל אישיות חברתית ושייכת לעם ומדינה בעל השקפת עולם אמונית ההולכת ונבנית מצריכה אותנו כמחנכים להתייחס לשלש מעגלים אלו.

התלמיד הלומד בישיבה נפגש עם מערכת לימודי הקודש, החול ושעות הפנאי בפנימיה ובבית, המתייחסים גם הם לשלוש מעגלי הזהות הנ”ל.

על כן, התחלנו בחיבור תוכנית חברתית הנוגעת במעגלי זהות אלו והולכת ומתפתחת במהלך שנות לימודו בישיבה באלו המעגלים:

1. אני ועצמי

2. אני המשפחה והחברים

3. אני והעם במדינת ישראל

השיטה:

מאמץ מחשבתי, יצירתי של ראש החטיבה, מנהל התיכון, הרכז החברתי ומחנכי הפנימיה בגיבוש תוכנית מסונכרת בין שעות הלימודים הפורמאליים לשעות הלא פורמאליות בהם מתחנך התלמיד בישיבה לאור מעגלי זהות אלו.

התוצאה:

בניית תוכנית מקיפה רב שנתית המצמיחה תלמיד מחובר לשהותו האישית והכללית, תורמת ומתעניינת בנעשה סביבה, מתוך השקפה עולם תורנית.